14 Mayıs 2011 Cumartesi

Uzakdoğu Postası - 7

Haberler... Haberler... (Eski TRT reklamlarını hatırladım da birden nedense lol!) Şöyle bir bakalım neler olmuş nelerrrr...







Bu kez herkesten önce Kame'yle ilgili haberlerden başlamak istiyorum çünkü kendisi son birkaç haftadır beni üst üste hayranlıktan ölecek hale getirdi. Kame yapımcılarından ve aynı zamanda da sunucularından biri olduğu spor programı GOİNG! in sponsorluğunda bir beysbol takımıyla birlikte deprem ve tsunami felaketinin olduğu bölgeyi ziyarete gitti. Yıkıntıları gördüğünde yüzündeki şok, ağlamamak için kendini zor tutması, devamlı inanılmaz inanılmaz demesini izlerken o andan itibaren onun bütün bu kampanyalar için şimdiye kadar yaptığının on misli çalışacağını anlamıştım zaten.




Yıkıntılar arasında tek başına dolandı, dualar etti, depremden kurtulmuş ancak pek çoğu evini kaybetmiş çocuklardan oluşan beysbol takımlarının eğitim gördüğü bir okulu ziyeret etti. Çocuklar, tel örgünün etrafını sarmış insanlar, veliler, orada bulunan beysbolcular yerine Kame'ye ilgi ve sevgi gösterilerinde bulundular ve resmini çekmeye çalıştılar. Kame bütün çocuklara tek tek ilgi gösterdi, onlara atıcılık yaptı, ardından vuruculuk yaptı, kendisini oyun dışı bırakan 14 yaşındaki genç yeteneğin ayağına kadar gidip tebirk etti, saçlarını kazıtmış bir veledin kafasını okşaması isteğini geri çevirmedi, çocuklarla hem çocuk oldu hem bir yetişkin gibi ilgilendi. Hepsinin yüzlerindeki mutluluk görülmeye değerdi ama Kame bununla da kalmadı.







Çocukları bir başka gün özel bir otobüsle hayranı oldukları beysbol takımının maçını seyretmeleri için şehre getirdi. Çocuklar adeta nereye bakacaklarını bilemiyorlardı. Kame bağlantıları sayesinde ünlü oyuncuları çocukların ayaklarına kadar getirtip onlara eşyalar imzalattırdı, sorularını sordurdu. Bir oyuncu da onlara söz verdiği gibi oyun sırasında topu tribünlere kadar vurunca keyiflerine diyecek bir şey kalmadı. Öyle mutlu oldular ki...


KAME DEPREM BÖLGESİNDE PART 1

PART 2

PART 3

Okuldaki izleyici ve Kame'yle el sıkışma şansına erişmiş kız öğrencilerden biri blogunda olayı şöyle anlatmış,

" Kamenashi'nin okulumuza geleceğine dair söylentiler vardı ama pek önemsememiştim. Açıkçası onun fanı değilim ama onu kendi gözlerimle gördüğümde çok heyecanlandım. Elleri güçlü ve sıcaktı, ayrıca kokusunu çok beğendim. Çok tatlı bir kokusu vardı. Ona imzalatacak bir şey bulamayınca cep telefonumun arka kapağını imzalattım. Bence televizyonda göründüğünden defalarca kez daha karizmatik biri. Teşekkürler Kamenashi-kun! "





Geçtiğimiz hafta daha henüz tanıtımı yaptığım dizi olan " Tatta Hitotsu no Koi de " de Kame'nin aşık olduğu kızın annesini canlandıran aktrist vefat etti. Kame de aradan o kadar zaman geçmiş olmasına rağmen cenazesinde arkadaşlarına eşlik etti.





Kame'nin yıldızlığını üstlendiği reklam AOKİ nin takım elbise reklamlarına revize edilmiş iki yeni reklam eklendi. Kame her zamaki gibi yine of offffff...


REKLAM 1


REKLAM 2






Bu ay bahsettiğim üzere Kame daha çok " Dramatic Games 1844 " oyunlarındaki yardımcı sunuculuğuyla gündemdeydi. Oyunlardan birinin sunumuna grup arkadaşı Nakamaru'da katıldı. Zaten Jin gruptan ayrıldıktan sonra Kame ve Maru fazlasıyla birbirlerine tutunmuş bir görüntü sergiliyorlar. Bir dergi de onunla bu konuda ve ünlü olmakla ilgili sorular sormuş, bakın bakalım Kame özellikle de şu sıralar twitteriyle gündemde olan birine dokunabilecek neler söyledi?

MAQUIA 2011 June edition (went on sale April 23 2011)


Bu işe başladığımdan beri (eğlence sektörünü kast ediyor) olmaya başladığımdan beri dışarıya güneş gözlüğü olmadan çıkamaz oldum. Bir kaç kere fanlar tarafından oldukça tehlikeli durumlara düşürüldüm. Onların idollerin her gününü merak etmelerini, günlük hayatta da nasıl göründüklerini öğrenmek istemelerini anlıyorum ama ben özel hayatımda gözlerin üzerimde olmasını istemiyorum.

Şu sıralarda bir çok ünlü bloglarında veya twitterlerinde özel hayatları hakkında konuşuyor hatta resimler paylaşıyor. Ama bu bana göre değil. Ben işim gereği bir çok insana ulaşmak istesem de onların beni gün be gün izlemelerini istemiyorum. Bu yüzden çok büyük partilere veya kalabalıklara karışmıyorum. Çünkü insanların bana dürüst olduklarına inanmıyorum.


Kame sözlerini benim kalbimi bir kere daha feth eden şu sözlerle tamamlıyor,

Kamenashi-san went on to talk about the time he thought, “what’s my secret?”. He said during a run at night to Tokyo Tower, he had looked up to see the moon covered up by clouds.

“There’s something beautiful about how it’s hidden. Maybe people and clouds are beautiful because you can’t see everything,” he said.



Böylece Kame bir kez daha hakkında twitter hesabı olduğu veya blogu olduğu yönündeki dedikoduları yalanlamış oldu. Varsa bile bu gerçekten kişisel bir hesap ve kimseyle paylaşmayı da düşünmüyor.





KAT-TUN dan haberlerle devam edelim. KAT-TUN grubunun 18 mayısta yeni singlelı çıkacak ve ben de kendi kopyamı sabırsızlıkla bekliyorum. Ama bu arada KAT-TUN başarılarına başarı katmaya devam ediyor. Öncelikle son singleları olan " Ultimate Wheels " 250 bin satış rakamını aşarak japon müzik endüstrisinde bu sınırı aşan albüm ve singlelara verilen Platin Plaktan almaya hak kazandı.

Bizler 15. singleın heyecanı içindeyken " Dıamond " adlı şarkılarını daha kayıt bile etmeden Dramatic Games'e satmayı başaran grup bir başka şarkılarını da daha 16. single ortada yokken satmayı başardı. Bir başka firmanın reklamlarında kullanılacağı açıklanan şarkılarının ismi " Cosmic Child " Şimdiden acaba PV uzayda mı geçecek tartışmaları aldü yürüdü. Böylece grup üst üste dördüncü parçalarını reklam kampanyalarına satmış oluyor. 15. single çıkmadan 16. singledaki iki parça şimdiden belli. Bravo çocuklar! Single çıksın ben de hemen tabiiki de burada tanıtımını ve değerlendirmesini yapacağım ;) Ancak bir de şu var şu son şarkı " Cosmic Child " bir sütyen ve külot markasının reklamlarında kullanılacakmış ehehehee :D Kame, iç çamaşırı, uzay... *OhMyDirtyMind*





JPOP endüstrisine giriş yapan Kore'li şarkıcılara biri daha eklendi efem hem de ne giriş. Jang Geun Suk ezberden söylediği şarkıyla Oricon Charta 1 numaradan giriş yaptı ve şu anda 119 binden fazla satmış görünüyor. Çıkış parçası " Let Me Cry " a klip çekmiş. Şarkıyı ve klibi beğendim ama açıkçası onun sesine yakıştıramadım. Ona rock pek gitmiyor bence. Sesinin boğukluğu daha çok pop veya romans parçalar için uygun. Zaten ezber söylediği de çok belli oluyor. Burada sesten çok görüntü sattı desek doğrudur. Çünkü " You're Beautiful " dizisinden sonra Jang'ın ünü japonya'da birdenbire yıldızlık seviyesinde yükselmişti.


Jang Geun Suk - Let Me Cry





Yamapi de konser serisini Tokio Dome'da verdiği son konserle noktaladı. Yurt dışında verdiği konserlerde çok tutuk olduğunu gözlemlemiştim ama kendi ülkesindeki bu konserde biraz daha rahattı hatta şirinlik bile yaptı. 8 ila 18 yaş arasından seçilen bir grup hayranının sorduğu sorulara yanıtlar verdi. 8 yaşındaki bir hayranı NEWS in yaz konserleri olacak mı sorusuna " Bilmiyorum " diye cevap verince Pi'nin Jin'in yolundan emin adımlarla ilerlediği yönündeki endişeler yeniden nüks etti. 18 yaşındaki bir hayranı banyodan sonra ne renk havlu kullandığını sorunca şaşırıp gülen Pi " Bu ne biçim soru? " diye cevap verdi. Aynı hayran ne dese beğenirsiniz, " O zaman şubnu sorayım şu anda ne renk iç çamaşırı giyiyorsun? " Wuhahaha :D Cevabı merak edenler için " Herhangi bir renk olabilir. "


***** Daha önce de bahsetmiştim MTV Video Music Aid Japan Haziran'ın 25 inde onlarca ülkede yayınlanacak. Bu canlı yayında konser verecek gruplarda sonunda açıklandı. Lady Gaga, AKB48, Exile, Monkey Majik, SHINee ve Tokio Hotel. Ödül töreninde diğer grupları da görecek miyiz merak ediyorum. Detaylar gelmeye devam ettikçe ben de bilgileri iletmeye devam edeceğim. ;)


**** Kis-My-Ft2 grubunun debut singleı da deprem felaketinden nasibini aldı. Aslında Mayıs ayında piyasaya sürülmesi planlanan cd yaz sonuna belki de sonbahara kalabilirmiş. Johnnys'deki ilk çıkış büyük önem taşır biliyorsunuz. KAT-TUN un rekorunu kırabilen olmadı henüz.





Akanishi Jin -Yellow Gold Tour 3011 - DEĞERLENDİRME


Şu anda Budapeşte'de 47 Ronin'in çekimlerinde olan Jin'in bu geçtiğimiz yaz verdiği konser serisine ait DVD sonunda piyasaya çıktı. İlk bir haftalık satış rakamı 81,471 ile Oricon'da 1 numaradan giriş yaptı. Benim beklediğimden daha düşük aslında ama bunun da geçerli nedenleri var.

1) Jin'in hayranları özellikle Jin'in Amerika'da verdiği konserleri, oradaki seyircilerle iletişimini, neler olup bittiğini merak ediyordu. Oysa bu DVD oradaki seri bitip Japonya'da devam ettirdiği konserlerinden biriyle hazırlanmıştı. Elbette DVD yi çoğunlukla kendi ülkesindeki insanlar alacak ama madem dünyaya açılmak istiyorsun o zaman ordaki konserlerin konusunda da dürüst olacaksın. DVD de konser alanlarının küçüklüğü veya seyircinin azlığının fark edileceğinden endişe etmelerini de bir derece anlıyorum ama zaten fanraporlarından herkes neler olup bittiğini biliyor, göz boyamaya hiç gerek yok.

2) Ben Jin'in sesini çok seviyorum. Ancak DVD de bir konser dinlemiyorsunuz. Çünkü sadece üç şarkı dışında Jin'in sesinin üzerine playback bindirilmiş. DVD neredeyse tamamen playbackten oluşuyor. Jin'in sesine neden bu kadar güvenemiyorlar? Ya da şöyle diyeyim sonunda sorunların fark edileceğinden mi endişelendiler? DVD boyunca Jin'in sağına soluna dönüp gizli öksürükler attığını herkes görmüştür sanırım. Belki de güvenemedikleri Jin'in o çok övündüğü ingilizcesinin pek de anlaşılır olmaması mı acaba? Konserlere giden seyirciler en başından beri şarkıları anlayamadıklarını ama Jin'in enerjisine katıldıklarını boşuna demiyorlarmış.


Jin usulü çaktırmadan öksürme taktiği




3) Jin'in sahnede grup arkadaşlarının boşluğunu dansçılarıyla doldurmaya çalıştığını sık sık dile getiriyordum. Şimdi DVD yi izleyince ne demek istediğim anlaşılmıştır diye düşünüyorum. Jin dansçılarıyla yakın arkadaşlık kurmuş. Jin'in en sevdiğim ama onun en zayıf noktası insanlara çok güvenmesi. Aubrey DVD çıkmadan kaçak atılmış videolara yorumlar yazar, Jin bunu gizlice azarlamak için twitterinde " Konuşmamız gerek " der. Lizzy... Erm o zaten adamı başka türlü ele geçirmeye çalışıyor. Haklarındaki dedikodular aldı başını gitti. Dominic Jin'in hayranlarından para toplayarak albüm çıkarmaya çalışıyor. Eğer 2000 kişi 10 ar dolar gönderirse albümünü çıkarabilecekmiş. Josh twitterinde KAT-TUN ve Kame hakkında hate mesajları geçiyor, sonra siliyor, inkar ediyor. Tek düzgün Joey gibi görünüyor, onu da Jin 12 yaşından beri tanıyor bereket. :P

DVD ye vereceğim puan 10/4 olacaktır. O da JinJin'in sesini duyabildiğim şarkıların hatrına...


Dominic demişken bu vatandaş tam bir fırsatçı. Jin'le yakınlaştıktan ve Japon piyasasının ona sağlayacağı avantajları keşfettiği anda çalışmaya başlamış. Jin'in yakın arkadaşlarından başta Shirota Yu olmak üzere destek alarak japonca sözler eklediği şarkılarını kısa sürede kayıt ederek youtube, twitter ve bloglar üzerinden yaydı. Tabii ona yakın olduklarında Jin'e yakın olacaklarını sanan saf hayranları da elemana müthiş bir destek verdiler.

Eğri oturup doğru konuşalım adam gerçekten yetenekli. Dansçlığını bir kenara koyarsak söz yazarlığı ve sesi gerçekten iyi. Çakma japoncası da fena değil. Ahanda şuraya yazdım bu eleman japonya'da bir albüm çıkarsın Jin'den fazla satar. Bu da fazla uzak bir gelecek gibi görünmüyor zaten. Yeni bir yeteneği keşfetmeye hazır mısınız?


Dominic - Stopwatch

Dominic - Seasons (Kimi to dake ima)

Dominic - Number One

7 yorum:

  1. öyle bir yazmıssın ki içim karardı:Dama gerçekleri yazman iyi olmuş jin bu insallrın niyetlerini farketmiyo mu arkadaşları onlarda mı bir şeyler çıtlatmıyor shirota yuu da m onlara yardım ediyor?

    YanıtlaSil
  2. Jin dediğim gibi insanlar hakkında kötü düşünmeyen ya da düşünmek istemeyen biri. Aubrey mesela bunu başka bir ünlüye yapsaydı anında kapının önüne konurdu ama Jin onu bir kenara çekip azarlamayı seçti. O insanlardan kolay kolay vazgeçebilen biri değil. Ben buna inanıyorum. Dominic eminim müzikal yeteneğiyle Jin'i zaten etkilemiştir, birlikte şarkı bile yaptılar. Ama fanlarından para topladığından haberi var mı bilemem. Varsa ya bilmemezlikten geliyor ya da o kadar da kafaya takmıyor. Sonuçta para onun cebinden çıkmıyor ki. Dost acı söyler derler burada her zaman doğruları okuyacaksınız ;)

    YanıtlaSil
  3. kame hakkında ve kattun hakkında hate mesajları yazan
    bunu kendinde ne hakla bulyor anlmadım:Skraldan çok kralcı olmuşlar

    YanıtlaSil
  4. Josh bunun Jin'e yarardan çok zarar verdiğini umarım en kısa sürede anlar. KAT-TUN veya Kame hakkında ne hissederse hissetsin bunu kendine saklamak zorunda. Bu demeçleri Jin'i desteklemeye devam eden KAT-TUN fanlarının Jin'den uzaklaşmasına neden oluyor. Bunların yazılmasında Jin'in hiçbir suçu olmamasına rağmen engel olmadığı veya onu özür dilemeye zorlayamadığı için tepki almaya devam edecek. Bu yüzden Josh bir an önce bu hareketlerine bir son vermeli. Diyeceğim budur ;)

    YanıtlaSil
  5. KAT-TUN dan ayrılmasaydı keşke:S

    YanıtlaSil
  6. Kat tundan ayrılıdı mı Jin biri bana bununla ilgili bilgi verebilir mi??? Ya çok üzüldüm şimdi. tamamen mi ayrıldı yoksa kısa bir süre mi?? ooofff ya bu ne cidden sonunda bir daha grup müziği dinlemiycem o olucak... tama bir grubu seviyorum herşeyine bakıyorum çat ayrılık haberi geliyor....

    YanıtlaSil
  7. Diğer mesajında cevapladım oraya bir göz at ;)

    YanıtlaSil